Podsumowanie tygodnia 22-28 czerwca 2020 r.

151,56% – łączny niezrealizowany zysk z pozycji otwartych wedle stanu na dzień 27 czerwca 2020 r. względem 130,72% w tygodniu ubiegłym.

MineByDoge - Invest like Doge

Ponownie nie dokonałem żadnej transakcji. W tym tygodniu żadna pozycja nie skończyła na minusie – aż 6 z 7 walorów w portfelu świeci na zielono, jeden bez zmian (PLW). Liderem okazał się CFG z blisko 24% wzrostem, a w ścisłej czołówce byków tygodnia znalazły się również 11B i MOV ze wzrostami przekraczającymi 15%.

To zdecydowanie znakomita passa, która przygotowuje mnie mentalnie na nieuchronną korektę – niemożliwe aby portfel rósł w takim tempie na dłuższym dystansie – od początku czerwca niezrealizowany zysk wzrósł ze 107% do ponad 150%.

W podsumowaniu tygodnia krótkie notki o CDR, CRJ (nieobecnego w portfelu) i 11B oraz link do materiałów nt. MOV.

Pozycje otwarte

NazwaŚredni kurs otwarciaKurs aktualnyTyg. Z/SOgółem Z/S
PlayWay (PLW)200490,500,00%145,25%
MovieGames (MOV)24.1297,0015,48%302,16%
DataWalk (DAT)69.12161,006,98%132,93%
LiveChat (LVC)41.7863,200,32%51,27%
11 bit Studios (11B)*344.37604,0015,93%75,58%
CD Projekt (CDR)67.8395,250,66%482,96%
CreativeForge Games (CFG)*13.4937,5023,76%177,98%

* Pozycja na 11B składa się z aż czterech transz na trzech rachunkach (w tym IKZE) ze średnimi zakupów: 140,8 zł, 310 zł, 429,42 zł, 451,76 zł 

* Również CFG mam na dwóch rachunkach z różnymi średnimi zakupu

CD Projekt

Liczba opracowań i komentarzy związanych z Cyberpunk2077 po Night City Wire jest tak duża, że daruję sobie dalsze przesycanie sieci swoim szerszym komentarzem. Napiszę tylko, że inwestorzy moim zdaniem powinni być zadowoleni, patrząc chociażby na pozycje CP2077 na liście bestsellerów Steam podczas Summer Sale – tak wysoka pozycja gry w regularnej cenie, w którą nie można jeszcze pograć, wśród przecenionych hitów, robi duże wrażenie. Wiem że opinie na polskich portalach są mieszane (w narodzie malkontentów wręcz symptomatyczne zjawisko), te z portali zagranicznych wydają się znacznie bardziej optymistyczne. 

Image

Nie będę też rozpisywał się na temat potencjału współpracy z Netflixem. Znaczenie tego newsa powinno być dla każdego inwestora oczywiste po turbodoładowaniu, jakiego dostała sprzedaż Wiedźmina 3 po premierze neflixowskiego serialu. Warto zwrócić uwagę na szczególny element układanki – CDR posiada pełne prawa do tytułu, a więc serial wpłynie nie tylko na zwiększoną sprzedaż gry, ale sam fakt produkcji serialu w realny sposób wpływa na stronę przychodową Redów w związku z udzieleniem licencji.

CreepyJar

Wzrosty i wyniki CRJ są na tyle imponujące, że warto zamienić o tym słowo nawet jeśli nie mam CRJ w portfelu. W tym tygodniu spółka podała, że Green Hell sprzedał ponad 1 mln egzemplarzy – premiera gry w EA miała miejsce blisko dwa lata temu, jednak premierę trybu coop w kwietniu 2020 r. wielu uważa za właściwą (w sumie to już trzecią) premierę, a warto pamiętać, że tytuł zaliczy kolejne premiery (choćby na konsole). Kurs w ubiegłym tygodniu pokonał barierę 1000 zł za akcję. Ogłaszam oficjalnie, że sprzedając te akcje dałem się wyleszczyć.

Oczywiście zapewne nie ostatni raz. Nie ma co się z tego powodu dręczyć, tylko wyciągnąć wnioski. Obecna wycena CRJ (788 mln zł) jest dla mnie również bardzo wyraźnym potwierdzeniem niedoszacowania 11B (1,38 mld zł), biorąc pod uwagę zarówno wyniki sprzedaży, jak i – przede wszystkim – harmonogram wydawniczy (przewidujący w następnych kilku latach trzy znacznych rozmiarów produkcje). Jeśli chodzi CRJ to dla mnie też nauczka, że również niewielki zespół (na koniec roku kilkanaście osób) może wielokrotnie przewyższać wyceną nawet kilkukrotnie większe zespoły. To dość znamienne zjawisko biorąc pod uwagę, że CD Projekt jest najdroższym, choć zdecydowanie nie największym (jeśli chodzi o liczebność zespołu) deweloperem gier w Europie.

11 bit Studios

Ubiegłotygodniowe wzrosty przypisuje się “rekomendacji” od niemieckiego YouTubera – link poniżej: 

Zanim wrócę do tego materiału wypada zamieścić wzmiankę o dzisiejszej konferencji inwestorskiej, z którą rynek wiąże niewątpliwie spore oczekiwania. Być może jej zapowiedź nie mniej wpłynęła na ostatnie wzrosty, niż wsparcie zza Odry:

Image

Dość szczegółowe streszczenie już wspomnianego materiału zamieścił na forum Stockwatch.pl twitterowy kolega – również akcjonariusz 11B – Marcin (@gdanskpoland):

Nie wszystko dosłownie zrozumiałem, bo niemiecki ze słuchu jest bardzo trudny (skomplikowane czasowniki, jedno słowo na końcu bardzo długiego zdania potrafi całkowicie zmienić jego sens itp.) i nie znam go w stopniu biegłym. Ogólny wydźwięk analizy jednak jest bezsprzecznie pozytywny dla spółki – autor uważa ją za bardzo dobrą inwestycję (strong buy), nie widzi żadnych wielkich ryzyk, widzi potencjał na 2-3-4 lata do przodu.

Zwróciłem uwagę, że You Tuber ma ponad 200.000 subskrypcji. Ten konkretny film ma ponad 60.000 wyświetleń. O spółce autor wspomina też w swoim wcześniejszym filmie, w którym wskazuje 10 spółek do obserwacji (w tym CDR i 11B) – ponad 90.000 wyświetleń. Zatem teoria o szturmie Niemców na nasze akcje może zawierać w sobie ziarno prawdy 😉 Sam autor filmu po trzytygodniowej analizie akcje o wartości 56.000 EUR.

Co do samej analizy – jak widać na filmie ma 3 części.

Pierwsza przedstawia historię Miechowskiego i spółki od czasów Metropolis.

W drugiej omawiany jest biznes spółki. Akceptowana jest m.in. część wydawnicza, skupienie się m.in. na trybie singleplayer i dystrybucji cyfrowej. Najciekawsze w sumie chyba jest to, co zaznaczone na filmiku w ramce: model biznesowy na tle graczy AAA, w którym porównywane są budżety wielkich produkcji growych i filmowych (God of War, Avengers Endgame) do budżetów produkcji typu indie (Frostpunk) oraz to, w jakiej wielokrotności w stosunku do nakładów się zwracają. Pada przykład filmu Paranormal Activity, który został wyprodukowany za 15.000 USD, a zarobił sto milionów. Autor zwraca też uwagę na trzy budowane zespoły oraz istotny wzrost przychodów w USA 1Q 2020 (ale nie wspomina o Game Pass).

W części trzeciej jest mowa o wycenie i parametrach finansowych (przychody, zyski, marże, chwalony brak zadłużenia – w pewnym momencie pada nawet zdanie, że to inwestycja spełniająca kryteria Buffetta), pokazany wzrost ostatnich wyników kwartalnych. Aktualne wskaźniki wyceny są uznane na atrakcyjne z uwagi na planowane nowe premiery. Podkreślany jest też fakt niewielkich kosztów pracowniczych na tle gamedeveloperów z innych krajów (na podstawie informacji z raportu spółki pada średni miesięczny koszt pracownika rzędu 1900 EUR, tymczasem w Niemczech, czy Francji są to wartości rzędu 3.000-5.000 EUR).

Movie Games

Na money.pl ciekawy artykuł o spółce: Movie Games planuje debiut gry ‚Lust From Beyond’ w najbliższych miesiącach

Opublikowane przez Bycze Gierki

Inwestycje w gamedev do gorący temat, z którym wiąże się wielkie ryzyko. Jak inwestować by nie dac się oskubać? Do kogo adresuję swoje wpisy? Trudne pytanie. Zapewne wyjadacze, którzy żyją życiem swoich walorów i wiedzą o nich wszystko nie znajdą tu dla siebie nowych informacji, choć ich również zachęcam do dyskusji. Mam natomiast nadzieję, że zarówno spekulanci, którzy nie mają czasu by śledzić wszystkie walor, jak i nowicjusze, którzy dopiero poznają tajniki inwestycji w gamdev znajdą tu dla siebie mnóstwo ciekawych treści.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

%d blogerów lubi to: